Chat-ul anonim Ora de Net

Ctrl_AJUTOR, linia de consiliere privind problemele întâmpinate de copii și tineri pe internet, derulată în cadrul proiectului Ora de Net, oferă din această vară o nouă modalitate de contact: Chat-ul anonim disponibil pe site-ul www.oradenet.ro.

La fel ca și în cazul celorlalte modalități de contact, răspunsurile și soluțiile la problemele pe care le întâmpinați pe internet, vin din partea unui psiholog specializat în lucrul cu tinerii, dar și cu adulții, și vă ajută să descoperiți cele mai bune modalități pentru a rezolva situația care vă supără.

Cum fiecare dintre situațiile neplăcute din mediul online sunt dificil de gestionat și mulți dintre cei care le experimentează speră fie că se vor rezolva de la sine, fie că vor reușii să le rezolve singuri, echipa Ora de Net este pregătită să întervină când aceste lucruri nu se întâmplă. Pentru a face totul și mai ușor, chat-ul este anonim, usor de accesat, oferă soluții în timp real și poate fi reaccesat, pe parcursul mai multor zile, săptămâni sau chiar perioade mai lungi, informațiile fiind disponibile doar persoanei care l-a inițiat.

Fie că vorbim despre probleme de ordin tehnic privind utlizarea conturilor, rețelelor sociale sau dispozitivelor, sau despre probleme ce țin de interacțiunea cu alți utilizatori de internet, consilierii de la ctrl_AJUTOR vor găsi cele mai bune rezolvări pentru fiecare situație în parte.

Pandemia, care a contribuit la mutarea unei părți semnificative a activităților din mediul offline în cel online, a și amplificat o parte dintre riscurile care afectau deja o parte dintre utilizatorii de internet.  De la fraude electronice și furtul datelor personale, la proliferarea mesajelor cu caracter discriminatoriu sau instigatoare la ură, știri false care cresc anxietatea și teama, cyberbullying și excluderea din grupuri, până la schimbarea comportamentelor privind interacțiunile sociale directe sau dependența de internet, toate au cunoscut creșteri semnificative în adresabilitate.

Încurajăm, așadar, atât copiii și tinerii, cât și adulții, să ne scrie când întâmpină pe internet situații pe care nu știu cum să le gestioneze. Fie ca ne scriu pe chat, pe Facebook, pe e-mail sau ne contactează telefonic, cu cât vor discuta mai repede despre problema pe care o au, cu atât aceasta va fi mai ușor de rezolvat. Dacă situația se agravează, este mai greu de intervenit, fiind nevoie uneori de implicarea autorităților.