Ctrl_AJUTOR, linia de consiliere privind problemele întâmpinate de copii și
tineri pe internet, derulată în cadrul proiectului Ora de Net, oferă din
această vară o nouă modalitate de contact: Chat-ul anonim disponibil pe site-ul
www.oradenet.ro.
La fel ca și în cazul celorlalte modalități de contact, răspunsurile și
soluțiile la problemele pe care le întâmpinați pe internet, vin din partea unui
psiholog specializat în lucrul cu tinerii, dar și cu adulții, și vă ajută să
descoperiți cele mai bune modalități pentru a rezolva situația care vă supără.
Cum fiecare dintre situațiile neplăcute din mediul online sunt dificil de
gestionat și mulți dintre cei care le experimentează speră fie că se vor
rezolva de la sine, fie că vor reușii să le rezolve singuri, echipa Ora de Net
este pregătită să întervină când aceste lucruri nu se întâmplă. Pentru a face
totul și mai ușor, chat-ul este anonim, usor de accesat, oferă soluții în timp
real și poate fi reaccesat, pe parcursul mai multor zile, săptămâni sau chiar
perioade mai lungi, informațiile fiind disponibile doar persoanei care l-a inițiat.
Fie că vorbim despre probleme de ordin tehnic privind utlizarea conturilor,
rețelelor sociale sau dispozitivelor, sau despre probleme ce țin de
interacțiunea cu alți utilizatori de internet, consilierii de la ctrl_AJUTOR
vor găsi cele mai bune rezolvări pentru fiecare situație în parte.
Pandemia, care a contribuit la mutarea unei părți semnificative a
activităților din mediul offline în cel online, a și amplificat o parte dintre
riscurile care afectau deja o parte dintre utilizatorii de internet. De la fraude electronice și furtul datelor
personale, la proliferarea mesajelor cu caracter discriminatoriu sau
instigatoare la ură, știri false care cresc anxietatea și teama, cyberbullying
și excluderea din grupuri, până la schimbarea comportamentelor privind
interacțiunile sociale directe sau dependența de internet, toate au cunoscut
creșteri semnificative în adresabilitate.
Încurajăm, așadar, atât copiii și tinerii, cât și adulții, să ne scrie când
întâmpină pe internet situații pe care nu știu cum să le gestioneze. Fie ca ne
scriu pe chat, pe Facebook, pe e-mail sau ne contactează telefonic, cu cât vor
discuta mai repede despre problema pe care o au, cu atât aceasta va fi mai ușor
de rezolvat. Dacă situația se agravează, este mai greu de intervenit, fiind
nevoie uneori de implicarea autorităților.